Pollenchock och duschgrill

Idag kliar det lite i näsan igen. Verkar som att jag har någon varannandagsallergi. Blir till att besöka "apoteket" i garderoben för en liten vit näsräddare. Att just idag var en pollendag kan förresten mycket väl bero på att jag hittade ett tjockt lager gula små korn på våran handukstork i duschen (en sån där värmeslinga med varmvatten/olja i som man bränner ihjäl sig på om man nuddar) med vilka jag kom i lite för nära kontakt med.

Där låg de små godingarna och grillades gyllenbruna av värmen. Försökte få bort några men resultatet blev nästan en inbränd pollentatuering i pekfingret. Slingan går inte att stänga av eftersom någon bright människa har monterat bort reglaget. Samma sak gjorde de i Mikaels förra lägenhet för att alla i hela huset var ihopkopplade och stängde man av en i en lägenhet så kunde inte vätskan inuti cirkulera och då funkade ingen någon annanstans.

Det fina med att ha den i duschen är att man kan få akut smärtlindring med kallvatten om man skulle råka backa in i den. Det är lite ovärt att torka handdukar i en duschkabin full med ånga, men jag föredrar att den sitter där hellre än på väggen mitt framför toan. Hela badrummet är rätt smalt och hur kul det än är med lite brunare hud sommartid så är kanske inte en handdukstork är rätt sak att fixa brännan med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0