Fortskaffningsmedel

För några dagar sen gjorde vi uppror mot slappheten och begav oss iväg en sväng på våra cyklar. Vi hamnade vid hamnen borta i Mattby innan vi vände hemåt igen. Det fina med den här delen av Esbo är att det är så mycket naturlig natur här. Inga konstgjorda trädplanteringar utan granarna varvas med tallarna och det ser mer eller mindre ut som att någon har slängt upp hus och vägar mitt ute i skogen. Ingen storstadskänsla direkt alltså, men det är ju inte riktigt min grej heller.

Vi passade på att spionera på Marimekko-chefens villa (den till vänster). Mycket märklig design, men detsamma gäller ju Marimekko i allmänhet så det kanske finns ett samband... Jag är ju som bekant inget stort fan av deras mönster trots att jag bor med ett av dem uppspikat på vardagsrumsväggen. Vad tillåter man inte för att själv få ta med sig sin sunkiga, rosa soffa? Mikael har förresten medgett att det var bra att den kom med nu eftersom den är så bekväm och jag måste faktiskt erkänna att gepardtyget på väggen ser rätt bra ut där det sitter. Mönstret är fortfarande skitfult men det passar - hur nu det går ihop sig.

"Här kommer Pippi Långstrump tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa..."

Väl hemma igen insåg vi att vi hade valt fel färdmedel. Om vi bara hade vetat att det stod en spark parkerad bakom huset hade den ju varit given! Nåväl, det blir till att åka ut och se på världen någon annan kväll säkert, då kan nog den få följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0