Sverigebesök

Nu är jag mitt i mitt besök i Sverige. Kom i onsdags och åker igen på onsdag förmiddag. Har under tiden här hunnit med att tvätta igenom hela tvättkorgen (som är i storleksordningen av ett smärre klädskåp), konstaterat att flädern inte börjat blomma än så saften får vänta, fotat mammas nyaste mockakoppar i samlingen, planterat om mina krukväxter, träffat glada tjejer och ätit god mat, firat mamma idag på födelsedagen samt varit ute och gått i trädgården med Håkan och hans mamma. Bilder på Håkan kommer kanske imorrn. Måste bara föra över dem till datorn först.

Hoppas på att jag hinner träffa lite mer folk när jag är här, men annars duger det ganska bra med att bara sitta i solen ute i trädgården eller strutta runt barfota i shorts och gnugga fast gräsfläckar på fötterna.

Jag har haft lite strul med mina telefonnummer på sistone men nu har det stabiliserat sig. Mitt svenska nummer är samma som tidigare och ska enligt utsago fungera i Finland också, trots att det är ett kontantkort. Jag får testa när jag kommer dit innan jag lovar nåt bara. Mitt finska nummer är däremot bytt, men ska - så fort det kommer igång - också det fungera i Sverige vilket är något av en världssensation. Istället för att börja på 0468 så börjar det nu på 0440, men annars är det precis samma. Hör av er om ni vill ha hela numret och inte har det gamla sedan tidigare. Jag kände bara inte för att basunera ut det på internet när jag inte riktigt vet vilka som läser bloggen.

Nu tänkte jag antingen däcka på sängen med min Arto Paasilinna-bok (det gäller att försöka assimilera sig med den finska kulturen så fort som möjligt så man inte åker på pisk från urinvånarna. Byråkratin har jag ju redan blivit i princip avrättad av.) eller så ska jag bara däcka rakt av. Är helt slut. Det är hårt att äta tårta och chokladpraliner sittandes i en solstol i trädgården en hel dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0