Musik-tv när det är som bäst

Sitter just nu och tittar på finska mästerskapen i (knapp)dragspel. Känns väldigt finskt på något vis. De som spelar är asgrymma! Jag blir förvånad över att de lyckas flytta fingrarna så snabbt mellan knapparna. Hade jag åstadkommit den hastigheten själv när jag spelade piano hade min lärare gått åt och upp i ett moln av lycka.

Nu är det medleyspel där publiken får välja vilken låt som ska spelas och sen är det bara att sätta igång och slita och dra i sin harmonika. Vilket drag! Allsång på Skansen känns lika livat som en avloppsrörsrensning i jämförelse.

Oj! Nu är det omrösning redan. Bäst att jag fokuserar lite på tv:n innan jag bloggat bort hela programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0