Köket

Då var det dags för lägenhetens hjärta, nämligen köket. Det fina med det här köket är att man kan få plats fler än en halv person där i taget. Det gick det inte i Mikaels gamla lägenhet. Det dåliga med köket är att renoveringen bara tycks vara gjord på ytan.

Bordet har vi gjort själva av lite småplock från IKEA och hyllorna är de som satt i min lägenhet förut. Det var ett jädra jobb med att få allt rakt (särskilt bordet), men till slut gick det!

Den som kaklade här hade nog inte riktigt koll på läget. Det syns inte på bilden (tack o lov) men plattorna ovanför spisen sitter lite omlott och det är fogmassa över halva väggen nedanför bänkskivan. Vet inte om det var ett medvetet val för att "bryta av kulörerna lite", men det som kaklades efter renoveringen har även en annan nyans än originalplattorna. Jag skulle även kunna sitta i timmar och oja och voja mig över dessa härken till infällda diskbänkar, men väljer istället att kort konstatera att hyresvärdens man kommer förbi och klämmer dit en rand silikon eftersom det läcker in under skåpet. I förra lägenheten resulterade samma problem i mögel under diskbänken. Skoj.

Det finns lite mer märkligheter i det här rummet, men jag tycker vi går vidare. Kan kort bara ge det hela en 4 av 5 möjliga på den internationella halvmessyrskalan.

De här krokarna köpte jag på Hemslöjden i Linköping för ett presentkort jag fått av min granne 2006. Mycket sympatiska människor som har vettiga tidsfrister på sina presentkort. Kul grejer har de också, även om de (som välgjort handarbete sig bör) kostar ganska mycket. Just nu är jag t.ex. barnsligt förtjust i deras trasmattor, men de kostar en tusing styck så det får nog vara.

Jag hittade några till kok- och kakböcker sen. Totalt blev det nog 30. Mikael hade 5. Jag tror att jag ska sluta gå på bokreor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0