Sovrummet

Sista rummet i lägenheten är alltså sovrummet. Även känt som "The Master Suite" tack vare den luxuösa känslan i rummet. För att få en fullgod lyxkänsla planerar vi att dekorera väggarna med guldornament samt ställa in en jacuzzi av massiv lapis lazuli som blåser såpbubblor och ger ifrån sig puffar av väldoft när man använder den. Sen tänkte vi ha det här som vinterbostad och kalla det Vinterpalatset.

Tills dess får väggarna vara märkligt gula och min kära Hemtex-gradin får pryda väggen. Den kommer nog förresten få pryda väggen i fortsättningen också för jag tycker den är så fin (plus att det var ett jädra jobb att få tag i den).

Min mormor eller mormors mor har vävt överkastet. Egentligen är det två, men jag har sytt ihop dem till ett eftersom sängen är 120 bred. Tyvärr börjar det bli väldans slitet nu och jag vet inte riktigt hur man skulle kunna laga det. Slänga det vill jag helst inte och jag tycker det är dumt att bara låta det ligga i garderoben för att man är för rädd om det för att använda det. Numera gäller i alla fall totalt jeansförbud så ska man ta sig en tupplur på sängen får man lägga en filt emellan.


Här kan man se vår massiva garderobsvägg. Smidigt att ha den där eftersom det är en yttervägg som annars skulle vara rätt kall. Det som är mindre smidigt är att bara dörrarna är nya, men själva garderobsstommen är den gamla. Hade såklart varit onödigt att riva ner en helt fungerande garderob, men när man sätter i fyra dörrar, men har fem sektioner inuti, då börjar man undra lite.

Våra polare Billy the Fish, Böllö och Björnen håller koll på läget uppifrån tavellisten. Fisken virkade jag själv till Mikael innan jag fick panik för att det var så knepigt och återgick till att sticka istället. Böllö köpte vi första sommaren när jag var här och vi var på Högholmens zoo här i stan. Björnen (som aldrig riktigt fått något annat namn) skulle slängas när jag jobbade på Tiimari för flera år sen, men jag hade inte hjärta att göra det. Jag har heller inte fått fingrarna ur att laga det som var trasigt på den.

Grisen och Giraffen håller koll på skjutdörren (vilken fantastisk, platsbesparande lösning!). Fick dem från min kompis Chang för många år sen och de har hängt med sedan dess.

Gissa vems nattygsbord som är vems.

Någon, som gjorde ett mycket tappert försök att minska antalet prylar i sitt liv, borde kanske försöka igen. Särskilt om man också tar en titt i hennes del av garderoben.

Kommentarer
Postat av: Karl

Den understa boken där är misstänkt lik en viss bok... ;)



Känner iofs igen den översta också, bra val!

2010-07-02 @ 00:32:08
Postat av: micki

Haha, Mikaels sängbord - tomt, Johannas sängbord - är inte ens ett sängbord utan en förvaringsmöbel variant stor! :)

2010-07-08 @ 09:29:06
Postat av: Johannalainen

Karl: Ja, jag fick lite ångest nu eftersom jag redan haft boken i drygt ett år men ändå inte kommit mer än halvvägs. Började läsa om den i helgen och undrar nu sidvis om jag verkligen läst allt eller om jag sovit mig igenom vissa delar. Den översta kan jag dock med gott samvete bocka av från listan "färdigläst".



Micki: Yes, men har man ett redan ett tv-bord så måste man ju hitta på något annat med det andra. Vi har ingen bokhylla heller så den får vikariera som det tills vi någon gång i framtiden flyttar till något större.

2010-07-12 @ 09:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0