Camping

Igår när vi skulle gå och lägga oss upptäckte vi till vår fasa att även sovrummet hade drabbats av värmeböljan. Hittills hade en nerdragen persienn och en massiv gran utanför fönstret hindrat värmen från att krypa in. Slut på det nu alltså. Mikael hade några dagar tidigare försökt övertala mig om att vi skulle sova på balkongen och igår gick övertalningen lite bättre.

Fram med plast på rulle för att täcka över golvet (man vill ju inte ha en massa träoljeflott på bäddmadrassen) och sen ut med hela baletten. Lite hårt var det allt men jag måste säga att jag sov riktigt bra. Vaknade bara snabbt till när en geting gjorde störtdykningar mot fönstret för att sedan susa tillbaka ut i natten samt när det började ösregna kl 7 på morgonen. Då blev jag mest sur över att jag inte hann gå till bastun som jag just skulle göra i drömmen jag hade. Känns som finskheten kommer krypandes och tar över mig steg för steg.

Väl på biblioteket klockan 8 i morse upptäckte jag till min stora glädje att det faktiskt blåste rikliga mängder sval luft genom fönstret. Halleluja! Hade det inte varit för att jag hittade en jättespännande sida när jag eh... "sökte exjobb" så hade jag säkert varit riktigt effektiv idag. Man kunde måla lite alla möjliga krumelurer med olika penslar och färger eller, på en annan sida, måla på samma papper samtidigt som en massa andra personer. Testa själva, mycket underhållande! Här kommer ett exempel på vad jag klottrade ner:

Hmm... Det var roligare att måla än att titta på slutresultatet märkte jag just. Kanske någon av er lyckas bättre.



Och utifall att länken inte skulle funka så skickar jag med adressen här också. http://mrdoob.com/projects/harmony/#sketchy

Kommentarer
Postat av: anne

Att vakna av ösregn när man sover på banvallen utanför stationsbyggnaden i Menton var nu en sak, men jag utgår från att ni hade tak över? Det torde ha varit rätt härligt istället?



Annars, förfinskad lär du bli och som det låter är du på god väg!

2010-07-15 @ 09:47:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0