Tomt på kontot

Hur störigt är det inte när det fattas 33 öre för att man ska kunna betala hyran? Kanske är lika bra det, känns inte helt hett att ha ett fullkomligt tomt konto. Får ta och ringa banken lite men först måste batteriet till mobilen laddas klart. På tal om mobilen. Jag har gått runt en vecka nu och varit skitirriterad över att det inte går att ladda den med pengar. Var i R-kioski (motsvarande Pressbyrån) kanske i måndags och köpte påfyllningskort. Killen som sålde sa att min operatör hade lite kommunikationsproblem just då så det kunde ta ett tag innan telefonen blev laddad. Hur länge visste han inte. Jag köpte ändå och skickade och skickade sms med laddningskod men fick bara svaret att koden inte var aktiverad. Var skitirriterad och skulle ha gått tillbaka till R-kioski igår och klagat om det inte var för att jag och ryskan (Maria heter hon förresten, jag tjuvkikade i närvarolistan och sen bytte vi nummer så jag hade fått reda på det ändå) lyckades prata en timme efter kursen trots att jag egentligen hade bråttom hem.

Satt sen idag och åt lunch med Mikael på hans jobb och skulle kolla om det funkade. Skickade "Ladda" + min kod men fick samma svar som alla tidigare 10 gånger. Sen fick jag en snilleblixt och tänkte att även om det går att skicka både på finska, svenska och engelska så kanske det svenska ordet "Ladda" faktiskt är fel. Testade med "Load" som det faktiskt stod på kortet. Det surrade till i mobilen och vips så hade jag 10 euro mer på kortet. Det var ju fasen att jag inte testade det lite tidigare.

Ytterligare en snillblixt drabbade mig när jag pratade med min moster i telefon idag. Mikael är inte hemma i helgen utan ska upp till "björnön" (den där man inte vågar gå på dass på nätterna ifall att björnen skulle dyka upp) och byta tak på en kompis stuga, så jag måste underhålla mig själv lite i helgen. Kom på att när mostern med sambo är i Åbo och jag ändå är ledig så kunde jag passa på att åka dit. Tydligen är stan även full av superstora segelbåtar, tror att det var någon tävling där nu, så kameran får väl följa med. Ska bara boka biljett nu. Fast jag kom just på att det finska kontot är tomt också och jag bara har kontanter. Aja, jag får kolla in hemsidan och se om man kan betala biljetten imorrn. Annars måste jag kontakta den andra banken också. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0