Regn

Ja! Äntligen! Det regnar.

Känns lite underligt att bli så glad över det men nu har det varit otroligt fint väder med sol och värme i ungefär två veckor och jag har inte fått något gjort av det jag borde. Mest för att jag tagit mitt förnuft tillfånga och suttit ute istället för inne framför datorn i och för sig. Men, nu är det dags. Jag måste börja översätta Mikaels pappas hemsida till hans företag (från finska till svenska den här gången tack o lov så jag behöver inte ole-dola fram några ändelser) och dessutom ligger jag en vecka efter i bloggen så några inlägg här skulle inte skada att få färdigt.

Fast innerst inne är jag lite bitter över att jag inte ska gå ut idag. Att sitta framför datorn gör mig bara mer närsynt (broderiet och läsandet har redan gjort sitt till) och igår när vi cyklade till stan och tillbaka igen så hittade jag säkert ett ton smultron i skogen. En burk såna hemma i köket skulle inte kännas helt malplacerat. Särskilt inte om man sedan blandade dem med grädde eller mjölk och lite socker och avnjöt i godan ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0