Myggbett

Det kliar. Fy fasen vad det kliar. Överallt, överallt. Kliar, kliar, kliar.

Det är blåbärssäsong nu och jag skulle envist ut i skogen och plocka. Det slutade 100-10 för myggorna. Jag har över 100 myggbett (tro mig, dom är räknade) men lyckades bara slå ihjäl kanske 10 myggor. Inte hann jag få så mycket blåbär heller för som vanligt när man är några fler så är det bråttom iväg nån annanstans. Dessutom var det bara jag som plockade, Mikael var smart nog att ge upp när myggen anföll och de andra stannade på stranden och badade. Nåja, en eller två pajer borde jag lyckas få ihop i alla fall.

Jag är helt slut nu. Var första dagen på finskakursen idag och jag cyklade till stan och tillbaka för att gå på den. Blev knappt 2 mil. Rena barnleken om man jämför med 19 mil under Ålandssemestern, men lite mer njutbart än de 8 vi avverkade första dagen. Dock gäller det att hålla konditionen uppe nu. Jag har säkert gått upp skitmycket i vikt också. Man tror ju att man ska komma hem som värsta fitnessbejben efter att ha cyklat hela vägen från Åbo till Mariehamn, men när det enda som serveras längs vägarna och till frukost är mackor så blir det helt enkelt inte plus minus noll utan snarare plus.

Min hjärna är full med finska ord som surrar runt. "Minulla on kissa"/Jag har en katt. "Minulla ei ole kissaa"/Jag har inte en katt. Sjukt meningsfulla fraser. Jag tror jag går och lägger mig en stund innan jag börjar med läxan.

Ikväll blir det antingen gym eller blåbärsplockning. Jag hoppas på blåbärsplockning. Mikael och mina kliande ben, rumpa och rygg hoppas på gym. Där finns iaf inga mygg.

Kommentarer
Postat av: Mattias Östergren

100 myggbett? Tss! Titta här: http://gd.se/nyheter/gavle/1.1206975 :D

2009-07-21 @ 08:18:09
URL: http://30-dagar.blogspot.com
Postat av: Michael

Minuall ei ole kissaa, den är ju suverän som isbrytare på finlandsbåten. Sist körde jag med Missä elefantiton, eller något liknande =)

2009-07-21 @ 12:16:32
Postat av: Anonym

Micke: Skitbra! Ungefär "Var är elefantlös?" Fick du napp?



Mattias: Blåbärssäsongen är inte slut än! Jag kanske dyker upp på NolleP som fusknollan som dansar med myggor.

2009-07-21 @ 21:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0