Intensivt pluggande

Jamen sådär ja! Det var första sudokut på länge som jag klarat av (förmodligen tack vare att det var svårighetsgrad 1 av 5.). Började igår och givetvis var jag tvungen att göra klart det innan jag kunde ta tag i finskapluggandet inför provet imorgon. Jag var givetvis även tvungen att slösurfa några nya, tidigare okända bloggar, läsa alla kompisars bloggar 18 ggr trots att det inte skett några uppdateringar på flera dagar i någon av dem samt ta en tupplur för att allt detta tog så mycket energi.

Jag är sjukt sugen på att baka blåbärsmuffins nu igen samt att gå ut och plocka hallon eftersom de börjar bli riktigt stora (bråttom hem som jag inte alls tycktes ha idag hann jag givetvis spana in beståndet lite på vägen. Jag hann även med att titta på en fasan/fasaani som stod och gnagde på något vid vägkanten bara en meter från mig). Nu är det dock skärpning som gäller! Måste lära mig passivum, diverse meningskonstruktioner med olika objekttyper samt artig imperativ. Borde som vanligt ha börjat för flera timmar - eller snarare dagar - sen, men som vanligt har jag varit lat.

Nåväl, njut av er kväll i frihet, själv stänger jag in mig i ett hörn med finskaböckerna och ordboken och kommer inte ut igen förrän allt sitter som en smäck. Eller tills jag behöver ta en paus med ett sudoku.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0