Farväl Finland

Nu verkar det som att jag har packat alla mina saker. Hittar i alla fall inga fler som jag känner igen som mina. Är otroligt stolt över att jag lyckades med att inte skapa ett totalt packkaos här i lägenheten när jag for runt och letade prylar som skulle med. Blir kanske så när man inte har så mycket grejer med sig (men givetvis fler än när man kom eftersom plånboken är märkbart tunnare nu).

Unnade mig lite broderande efter frukosten innan jag började packa och måste säga att jag är nöjd med hur långt jag kom ändå på broderiet den här sommaren. Blev ju nästan inget mer sytt efter att finskakursen hade börjat men det är nästan klart nu så resten fixar jag lätt hemma på några kvällar.
När jag kom hit hade jag inte ens börjat på det ljusblåa på himlen (det hade jag dock när jag tog kortet).

Lite svart, blått och lite mer vitt kvar och sen är det klart. Någon som ser vad det ska bli nere i "hörnet"?

Såg precis att det är två timmar kvar tills Mikael slutar jobba. Tänkte jag skulle springa till affären en snabbis och köpa present till min moster som fyller år idag. Jag är bäst i världen på att glömma hennes födelsedag och är rätt stolt att jag kom ihåg den idag. Problemet är att hon fyller år en dag före mig och jag glömmer i regel bort min egen födelsedag och blir inte påmind förrän den väl infaller, så i denna periodvisa demens som infaller kring min egen födelsedag så glömmer jag samtidigt bort hennes.

Grattis Liisa!
Jag kommer åka på så mycket stryk för att jag lägger upp den här bilden men jag tycker att den är fantastisk. Hon ser så lurig ut på den. Vete tusan om jag skulle smakat den där godisbiten om jag var ett litet barn. Smakade iofs inte på den ändå eftersom jag inte tycker om lakrits. Förresten kanske man skulle satsa på att köpa lite finsk lakrits i present eftersom hon gillar sånt.

Nåväl, dags att springa! Gick visste en halvtimme utan att jag märkte det. Vi ses i Sverige!

(Min finska mobil slutar förresten att funka ikväll så fort vi lämnar finskt mobilnät så efter det är det den svenska som gäller igen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0