Första dagen på jobbet

Jaha då har man avverkat den första arbetsdagen då. Motivationen var väl inte på högsta nivån med tanke på att jag dels satt hemma och jobbade och egentligen inte kan göra något vettigt än. Morgonen var dock bra eftersom jag hade fullt upp med att förbereda en videokonferens (som bara blev att vanligt telefonsamtal till slut) med chefen, men sen var eftermiddagen mest seg. Jag roade mig med att rensa upp i datorn och kolla igenom vad för dokument jag har samt att läsa på om företaget på deras hemsida, så nu vet jag exakt hur Valtra blev Valtra och vilka företag de ägts av eller jobbat tillsammans med. Ooootroligt viktig information för mig som ska användartesta en prototyp och sen göra slutdesignen för den (nej, det är inte en hel traktor).

Åkte till stationen och bokade om mina tågbiljetter. Var faktiskt bara bra att resan blev senarelagd eftersom förbindelserna var bättre den nya dagen och jag nu visste att jag skulle ha studentrabatt också. 50% lägre pris -ja tack! (Fast företaget betalar så egentligen spelade det ingen roll.) Tack och lov kunda kvinnan jag pratade med engelska så jag slapp öva mig i att skrika finska svordomar åt en surig gubbe.

Tror eventuellt att vi har en förkylning på gång här hemma. Mikaels föräldrar har varit jättesjuka en vecka nu och vi var ju där och hälsade på i helgen. Blir väl min sjunde eller åttonde sen jag flyttade hit. Om det fortsätter så här när jag kommer hem ska jag ta ett ordentligt snack med vårdcentralen om mitt immunförsvar - och då inte med en läkare som mitt i undersökningen börjar prata med banken om ett huslån.

Nåväl, kexet stryker gardiner och jag ska väl ta mig bort från datorn eftersom det blivit lite mycket sånt idag. Har varit skönt att inte ha använt den så mycket eller inte alls på sista tiden. Hoppas jag lyckas komma på arbetsuppgifter till mig själv där jag inte behöver datorn, men med tanke på att jag hade tänkt gå igenom foton till ett eller flera album lär jag komma upp i min dagliga, hälsovådliga dos ändå. Tur att det bara är 7,5 arbetstimmar per dag i Finland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0