Flyttstök

Jag vill minnas att jag i ett av de första inläggen i den här bloggen uttryckte min frustration och mitt hat över den tumultartade situationen som uppstår när man ska flytta och håller på att packa alla grejer. Saker som hör till är att kartongerna inte räcker till, man packar ner saker i totalt ologiska kombinationer och hittar ingeting när man väl packar upp samt att allt ser ut som ett bombnedslag. Dessutom kan man inte bara packa ner allt utan man måste vänta tills man packat ner ditten för att kunna packa ner datten, men datten är i sin tur beroende av tritten som på något underligt vis måste packas ner före ditten som ska packas nere före sig själv vilket leder till att man inte kan packa alls utan måste gå ut på banankartongsjakt enbart för att lugna ner sig.

Jag har inte ens börjat flyttpacka och ändå är jag redan helt uppe i varv. Kruxet den här gången är att jag måste spara lite grejer inför sommaren då jag och kexet invaderar hans kompis lägenhet i Espoo (jag får inte bo kvar här eftersom det är en studentlägenhet och jag inte pluggar längre), men man får inte spara för mycket och inte för lite heller. Mitt största bryderi nu är om jag ska ta hem datorn eller inte. Hade tänkt be att få låna en laptop från jobbet, men då har man ju också en dator man måste släpa runt på hela tiden och hur svårt det än är att bli bestulen här i Helsingfors (till skillnad från Moskva där någon med lätthet snodde våran ost ur kylen) så vill jag inte gärna lägga datorn på stranden och hoppas att den är kvar när jag kommer tillbaks. Dessutom vet jag ju att jag är ett med min kamera så ännu 1GB bilder kan jag säkert klämma ur mig och de ska ju helst in på datorn och inte sparas i kameran. Eller helst av allt borde jag skriva ut dem och göra ett album, men jag sitter nu på lite drygt 1000 bilder från Ryssland, 120 från Schweiz och 1900 från Finland så ni kan ju gissa vad det skulle kosta att skriva ut.

Johannas önskelista:
- Pengar så jag kan skriva ut mina foton
- Album så jag har nåt att sätta mina foton i
- Några askar självhäftande klisterlappar så jag kan fästa mina foton i albumet
- Ca 20 pennor så jag kan skriva ner vad korten föreställer
- 10 års betald ledighet så jag har tid att göra dessa album

Nä men så här kan vi ju inte ha det. Jag får ta och rensa de där rysslandsbilderna nu så jag inte har så många och sen får jag väl ägna några helger åt att välja ut de bästa från hela året till albumet. Om jag känner mig själv rätt kommer det här bli klart lagom till... julen 2024. Som referens kan jag ju ge det faktum att jag fortfarande inte har gjort mitt studentalbum. Skyller på att jag inte fått bilder från alla (läs: inte fått fingrarna ur).

Nåväl, kanske dags att packa ner sakerna från bokhyllan åtminstone. Thekla vill att jag ska skriva i hennes bok också som alla andra hon träffat här har gjort. Problemet är att alla har skrivit en massa sliskiga grejer om hur mycket de kommer sakna henne och alla roliga minnen de har tillsammans. Det vill inte jag skriva och jag tror inte att hon skulle tro mig om jag skrev nåt sånt heller. Jag får väl hitta på något neutralt helt enkelt.

I vilket fall folk, hemstaden väntar mig hem på torsdag. Nån som vill ses?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0