Ett två tre, på det fjärde ska det ske...

...på det femte gäller det, på det sjätte smäller det!

Så borde det ha låtit i Loviisas skärgård i lördags iaf, men efter ca 10 års frånvaro av denna "nu hoppar jag i vattnet fastän jag inte är riktigt säker på att jag vill eller ens om det är vidare smart"-ramsa så gick det lite knackigt. Det faktum att kameran dessutom skulle fram för producerande av bevismaterial gjorde att jag stod med Finska viken-vatten upp till rumpan i säkert två minuter innan jag fick till den lilla böjen på knäna för att doppa resten av mig.

Det var inte så att jag var tvungen, men efter det redan doppade kexets kommentar "om du inte hoppar i vattnet nu så kommer jag ta varje tillfälle jag kan få i framtiden att påminna dig om det" så känns ändå ordet "tvång" som ganska passande.

Två minuter i 11-gradigt vatten var kanske inte så skönt men det som förundrar mig mest är inte att jag faktiskt doppade mig, utan att det överhuvudtaget gick att beordra de avdomnade musklerna till någon form av rörelse, och då särskilt en som gjorde att resten av kroppen sänkte medeltemperaturen med drygt 20 grader.

Solen värmde iaf bra men om jag inte börjar komma ihåg det där med solkräm snart så kommer jag se ut ungefär som Micki som varit i krokarna runt Australien nu i fyra månader. Inledde "Solbrännan 2008" i S:t Petersburg med att få en mycket oklädsam v-ringad bränna under halsen. Detta är särdeles oklädsamt om man tänker på att jag på lördag ska strutta runt på promoveringen i balklänning och att ingen av de klänningar jag har att välja mellan har v-ringning. Faktiskt inte ens axelband. Det finns bara en sak som hjälper. Ut i solen och bränna resten!

Kommentarer
Postat av: Micki

Jag skulle inte vilja jamfora for mycket med mig, aven fast jag har varit borta i snart fem manader ar min solbranna inte sa imponerande :)

2008-05-13 @ 10:53:28
Postat av: Madelene

2008-05-13 @ 16:09:47
URL: http://maddenande.blogg.se/
Postat av: Madelene

hehe... ja skulle oxå lätt hoppat i...men tror du kommer få höra de nu istället från kexet ;)

2008-05-13 @ 16:10:45
URL: http://maddenande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0