Dö, hemtentajävel dö!

Nu jädrar om man inte skulle vara klar med alla kurser! Skickade in hemtentan för två minuter sen och det känns jäkligt fint måste jag säga. Det som inte känns lika fint är att klockan nu är ett på natten och jag borde gå upp imorrn vid sju för att börja jobba. Urk. Kexet ligger redan och sover som en förkyld, däckad sill sen några timmar tillbaka. Utsatte honom lite för ett husmorsknep förut idag. Tydligen inte bara min mamma som hackar gul lök, häller på mjölk och värmer det tills det blir ljummet i micron för att sedan under stor vånda trycka i sig det hela för att bota förkylningar. Jag gjorde samma med Mikael och när han senare pratade med en jobbarkompis på telefon fick han höra att även dennes mamma brukade göra så. Det smakar skit men ska man ha i sig antibiotika så ska man. Jag har testat det hela en gång men det var så vidrigt att jag inte fick i mig allt. Smakade lök i ett dygn efteråt. Urk igen. Med Mikael (som var duktig och åt upp allt) var det lite värre; där kunde man inte vara på en meters avstånd från hans utandningsluft ens utan att ögonen började tåras av lökångorna. Tack och lov gick det över efter lunchen.

Nehej men sängen då. Ska bli skönt att inte sitta vid datorn i några timmar när sömnen nu kallar. Fick tillbaka ryggproblemen på två dagar och idag är nästan uppe i min normala smärtnivå. Käken känns lätt domnad på ett obehagligt bekant vis. Jag tror bestämt det blir jobb med papper och penna imorrn.

Kommentarer
Postat av: Madelene

usch stackare.. jag är oxå klar me min text.. portfolion jag skrivit..ska bara skicka in den imorrn oxå innan ja drar till Tobbe..får inte glömma det! =)

Ha en bra helg nu gumman...kramar

2008-05-29 @ 01:28:41
URL: http://maddenande.blogg.se/
Postat av: Helene

Grattis grattis! Min ska in på måndag :-)

2008-05-29 @ 09:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0