Resor i framtid och baktid

Ibland undrar jag om jag bor i Helsingfors eller om jag bor i halva Europa. Det har varit ett fasligt flängande och aldrig kommer man riktigt till ro. Jag var i Milano för ungefär en månad sen, åkte till Sverige över helgen för att fira min systers födelsedag, åker till Schweiz och hämtar hem kexet nästa fredag och blir borta en vecka. Som om inte mitt pass hade fått nog av resande så bokade jag idag gruppresan till Ryssland i början av maj och dessutom måste jag hem till promoveringen plus att jag någongång i krokarna där måste flytta hem mina saker från den här lägenheten.

Jag har knappt läst några kurser här och på sista tiden har det varit så mycket helger och lov att jag knappt kommer ihåg hur man tar sig till universitetet. Trots detta tar tänkandet på allt jag borde göra, allt jag måste göra och allt jag ska göra nästan all min energi och det känns som jag skulle behöva lite semester.

Jag kanske borde resa någonstans.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hehe, låter som en plan! ;-)

2008-03-20 @ 22:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0