Jag undrar...

...om posten i Sverige har tagit extra långt påsklov eftersom de bara försökt leverera mitt rekommenderade brev en gång hittills och denna enda gång var för en vecka sen. Slank förbi ett postkontor här idag för att fråga om det gick att skynda på eller om det, om jag behöver skicka igen, finns något som går fortare. Det gick inte att påskynda men det fanns ett snabbare sätt till nästa gång - men skickar man utomlands kostar det 40 euro. Inte så troligt att jag tänker betala det.

Jag undrar varför mina skor inte går att laga och varför jag i så fall inte kunde fått reda på det tidigare utan att behöva gå till butiken och fråga efter dem när de egentligen skulle ringa. Båda hade spruckit uppifrån och ner i en söm och klackarna var det sämsta någon nånsin producerat för 139 euro (och det var ändå reapriset). Jag sa att jag struntade i sömmen och bad att de bara skulle fixa klackarna så jag kunde få tillbaks dem, men det gick tydligen inte, inte ens efter påtryckningar. Jag skulle bara inte få tillbaka skorna. Jag fick välja mellan att få nya eller få pengarna tillbaka. Jag ville ha mina gamla skor men eftersom det var omöjligt och jag vägrade lida i två veckor till genom att gå in ett par nya som troligen också skulle gå sönder lika fort, så blev det pengarna. Har man "fel" typ av kontokort som jag tydligen har kan de inte föra över pengarna direkt utan behöver kontonumret. Jag fick gå till banken för att tigga till mig det.

Jag undrar när jag får pengarna och vad jag ska köpa för skor istället. Jag undrar hur många månader det kommer ta att hitta nya den här gången.

Jag undrar hur det kommer kännas att åka till Schweiz imorrn med läckande gympaskor som jag borde slängt för över ett halvår sen.

Jag undrar varför de nya flygreglerna är skrivna så att jag inte kan ta med min linsvätska när jag åker utomlands.

Jag undrar om jag kommer kunna åka till Tallinn utan mitt pass som jag måste skicka till ryska konsulatet, när jag är tillbaks igen, för att få ett visum.

Jag undrar varför företaget som tillverkar våra prototyper till traktorkursen förstör vårt jobb genom att hitta på egna "lösningar" som gör att våran prototyptestning inte går att genomföra. Enligt mig gäller i det här fallet "har vi inte beställt ska vi inte betala".

Jag undrar vad de där prototyperna kostar styck.

Jag undrar om jag ska ringa till mamma och fråga om rekommenderade brev ska ta så här lång tid.



Jag undrar om jag ska strunta i allt, packa mina grejer och bara dra.




Flertalet timmar senare:
Jag undrar varför jag tänker med näsborren. Jag behöver ju inte lägga linsvätskan i handbagaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0