Jag ser det snöar

Vinter har äntligen kommit! Snö och minusgrader. Det var länge sen. Lite försenat också för februari ska tydligen vara kallast egentligen. Ljust som attans utomhus också; det är så man bara vill springa ut och rulla sig i snön. Det vill dock inte mitt planerande prefrontalcortex utan det vill skriva klart semiotiken istället. Får väl lyssna på det då.

Ringde och bokade om en tid idag. Förvånansvärt kort kö. Tur för mig för jag fick ringa upp igen efter tre minuter och boka om tiden en gång till. Hon kom ihåg mig. Namn, datum och allt. Hade jag varit 15 hade känslan av att ha gjort bort sig klubbat mig till golvet och jag hade förmodligen gömt mig för omvärlden i några dagar. Nu var jag mest glad att jag slapp säga fel på mitt personnummer igen. Försök själv lära er ert baklänges och med nya sista fyra siffror (fast med en bokstav istället för kontrollsiffra). Då är det inte så lätt att veta att det bara är 12 och inte 85 månader på ett år.

Ser fram emot Milano-grannens födelsedagsmiddag imorrn kväll. Jag var så ivrig att fira den att jag skrev ett kort och bakade en kladdkaka redan igår och gav henne. Sen fick jag höra att jag skrivit ner fel datum i kalendern. Jag sparade kladdkakan tills imorrn och tänkte dubblera kalorimängden genom att lägga på vit tryffel också nu när jag har tid med det. Fetman - here I come! Nåväl, jag ska ändå till gymmet idag så jag får svulla.

Lite vinterbilder då avslutningsvis. Det är ljusare än var det ser ut på korten.
image483

image484

image485
Den här stod nedanför mitt fönster en dag. En stegpall fastkilad på en träbänk. Misstänksamhet och kallt beräknande sa mig att någon har ställt sig på den för att kika in genom mitt köksfönster. Tyckte det var fint att de hade lämnat kvar den för då kunde ju jag "låna" den i några månader och ha som stol. Har nämligen bara två annars. Tyvärr var den så noggrant fastkilad att den inte gick att rubba och jag kände inte att jag hade något behov av träbänken under, så det fick vara.

Jag får besök i påsk. Jippiee! Gissa vem som ska äta ägg så hon spricker. Får försöka hitta vattenfärg också så vi kan måla dem först. Tradition.

Nåväl, åter till studierna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0