Slutbloggat

Den här bloggen var bara tänk som en upplevelseförmedlare under min tid i Helsingfors som skulle ha pågått till mitten av augusti. Nu blir det inte alltid som man tänkt sig och verkligheten har en synnerligen ful ovana att kraschlanda i ens planer och liv lite då och då.

Det spelar ingen roll hur länge och hur mycket man föreberett sig på att vissa saker ska hända - när det väl sker så sker det utan hänsyn till alla förberedelser och allt man kan göra är att släppa vad man än har för händer och ta hand om det som är viktigast. Att ta hand om det som är viktigast innebär för min del den här gången att jag flyttar hem till Sverige igen på obestämd tid. Det känns jobbigt att åka ifrån kexet efter alla sommarplaner som vi gjort upp och att sluta jobbet känns minst sagt lite bittert, men nu är det som det är och den här gången passar det sig inte att gnälla. Jag känner mig dessutom mycket lugnare när jag är här där jag kan göra något istället för att sitta flera timmar bort där allt man har är telefonsamtalen och en hjärna som målar upp det ena scenariet värre än det andra.

Det är mycket möjligt att det här är det sista som skrivs i den här bloggen och i så fall vill jag bara tacka alla trogna läsare som trots ofantliga mängder text ändå orkat läsa till sista raden (även om vad av det som fastnade i minnet var begränsat). Jag tycker dock inte det känns helt ok att ta död på bloggen så här, särskilt inte som jag har några utkast som ligger och väntar på att bli färdigskrivna, men å andra sidan speglar det livet ganska bra: man har en massa saker som man ska göra "lite senare" eller "en annan gång", som till slut aldrig blir gjorda för att det efter tillräckligt många "en annan gång" helt enkelt är försent. Vi får se hur det blir med det här, men en sak ska jag iaf verkligen försöka att skriva och det är min sammanfattade fördomslista om Finland och dess underliga folk.

Så, på återseende, men kanske inte här.

Kommentarer
Postat av: He

2008-06-05 @ 08:55:19
Postat av: helene

Bra! Då kan jag sluta med! :-D

2008-06-05 @ 08:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0