Hissa seglen! Nu bär det av!

Men inte med båt den här gången. Har tröttnat lite på det och nu vill jag inte slösa bort dyrbar tid ute på Östersjön. Sjösjuka i all ära, men den här gången blir det höjdskräck istället.

Ska göra ett nytt försök med projektet "jobba och bo i Helsingfors (ok, Espoo) hela sommaren". Vi får se hur det går. Känns iaf befogat att ta upp bloggandet igen. Om inte annat så för att redogöra för betygskriget som jag nu förklarat mot KogVet-institutionen på Helsingfors universitet. Jag ska tamejfan (ursäkta ordvalet men jag är så lack på det här nu) ha min 5:a! Har nu efter två månader dragit in Tekniska högskolan i leken. Nää, tacka vet jag LiU där professorn vet vem man är och t.o.m. har saknat en när man varit borta. Det ska bli skönt att komma hem och plugga igen. Men inte nu! Nu bär det iväg till Helsingfors igen (jaja, Espoo, men jag tänker inte byta namn på bloggen och ingen vet egentligen vad Espoo är för ett ställe) för en sommar i badstrandens och traktorns tecken.

Förresten, är det någon som känner någon med en inte alltför gammal valtratraktor som vill testa en prototyp? *tittar med stora bedjande rådjursögon* I så fall: Ring mig! Jag behöver rejäla användare som inte smygkonspirerar med företaget jag jobbar för. Sommaren är för kort för att utvärdera kommentarer som "Nae, alltså jag har inte testat den, men den SER bra ut." Blir det så kommer jag slänga skräpet i papperskorgen och flytta ut till Mikaels mökki (sommarstuga). Ett metspö i ena handen och en avstängd mobiltelefon i den andra. Vad mer kan man begära? Mygg. Ingen sommar utan mygg. Och det ska härdas ut för myggstift är tydligen giftigt, inte bara för myggor. Det har jag läst i Råd&Rön.

Nä men nu är det bäst jag tar mig i kragen innan jag skriver en roman här. Väskan ska packas och kexet ska ringas. Ringas ska även lite kusiner och morskusiner, men det får bli på andra sidan Östersjön. Ses där imorrn =)

Kommentarer
Postat av: Michael

Ska kolla upp det där med Valtra-traktorer. Farsan borde ha koll på bönderna hemma på Gotland.

2008-06-18 @ 13:23:01
URL: http://blogg.sogeti.se/webblin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0