En korv, flera öron

När man på jobbet tvingas brottas med en dator helt på finska kan man inte undgå att lära sig ett och annat ord. Jag undrade varför Windows var så förtjust i öron tills jag insåg att det inte alls stod "korva" (öra) utan "korvaa" (~ersätter). Att komma på det var också lite spännande eftersom jag var tvungen att prova mig fram till vad de olika alternativen som ploppade upp betydde. Kan ju säga att ett antal filer råkade sparas över innan det hela var uträtt. Nästa projekt blir att förstå vad webläsaren vill få mig att godkänna slumpvisa gånger jag öppnar den. Man vill ju inte spärra sin mejl direkt.


Kommentarer
Postat av: Madelene

jobbig sits du ;) hoppas allt är bra me dig iaf..miss you... =P

2008-06-24 @ 13:37:27
URL: http://maddenande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0