En klänning mindre, jakten fortsätter

I princip sen jag klev ur klänningsbutiken där i tisdags har jag haft en ständigt malande obehagskänsla i magregionen. En dryg månadshyra för en klänning som jag sen kanske inte skulle kunna använda igen på flera år kändes helt enkelt inte bra. Särskilt inte när vi skulle få köpa till slipsen för 60 euro. Det hjälpte inte heller att jag ringde mamma och hon sa "Livet är till för att levas. Köp den!". Hur ska man kunna leva om man inte kan betala maten?

Idag dödade jag obehagskänslan genom att ringa och avbeställa klänningen. Lättnaden infann sig direkt. Nu ska jag bara ta mig ner på stan och hämta tillbaka förskottsbetalningen. Sen börjar en ny jakt på en ny, inte lika dyr, men mycket mer användbar klänning. Jag kanske kan presentera den för er på en sittning i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0