Semester är för mesar

Här ska det minsann slitas och jobbas och knappras på datorn hela sommaren! Var uppe i Suolahti (tänk Jyväskylä och lägg till 40-45 minuter) igår för att träffa min chef och diskutera projektet och fick med mig massor att göra hem. Lyckligtvis lyckades jag göra detta massor imorse. Tja eller nästa iaf, har en användare jag borde ringa för att höra om han vill vara med, men jag vågar inte kontakta för många innan jag vet vart alla mina prototyper har tagit vägen. Försvinner man från jobbet i tre veckor händer de mest underliga saker. Designen ändras både totalt och fatalt och 20 eller 30 prototyper försvinner bara sådär. (Bara det är ju en bra anledning till att inte ta semester.)

Det vore ju ganska lätt att ordna upp nu och ta reda på kan man tycka men förutom 4 prototyper i en gigantisk Valtra-väska (som jag för övrigt tänker behålla när projektet är slut moahaha) fick jag även med mig hem en klump i magen och en känsla av att vara helt själv med det här. Det är illa nog att min chef, som är den enda där uppe som verkar ha koll på det här projektet, går på semester idag, men hela *svärord* Valtra går på semester i fyra veckor (nämnde jag att det är fem kvar på projektet?). Eller nej förresten, det var en underdrift, hela FINLAND går på semester idag. Jag har aldrig känt mig så drabbad av industrisemestern förut. Funderar på att flytta till ett ställe där det är konstant klimat så man slipper såna här säsonger. Antarktis kanske?

Har i helgen iaf att se fram emot kusinträffen (vilket hade varit ett passande och korrekt namn om jag varit min mamma). Tydligen har den utvidgat sig så det årliga mötet mellan mammas kusiner kommer nu även att inkludera lite av mina sysslingar och en eller annan egen kusin. Jag skulle ju lärt mig finska tills imorrn så att jag kunde kommunicera med folk och slapp skämmas över att inte ha kunnat banka in fler ord på 10 månader än vad jag gjort, men det har inte gått så bra. Fast jag har faktiskt övat lite i smyg så nu kan jag säga "Haluatko mustikkapiirakkaa?" (Vill du ha blåbärspaj?), "Terveisiä Arjalta" (Hälsningar från Arja) samt "En puhu suomea. Olen ruotsalainen" (Jag pratar inte finska. Jag är svensk). Vad tror ni? Kommer bli värsta partystämningen när jag släpper loss ju!

Nu tog min lunch slut så jag ska väl fortsätta njuta av de 26 graderna på kontoret, peta på mina prototyper (de som jag faktiskt vet var de är någonstans) och skriva dokumentet för designbeslut så folk låter bli och ändra designen hela tiden. Eller så ska jag titta ut genom fönstret och önska att jag också hade semester.

Kommentarer
Postat av: Madde

"Madde intalar sig själv att hon förstår PRECIS vad Johanna bubblar om =)"

2008-07-04 @ 22:25:11
URL: http://maddenande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0