Webkamerans underbara värld

Får ta en paus i min kronologiska uppdatering och återvända lite till nuet. Fick ett headset i julklapp av kexet (tillsammans med en gigantisk mjukisval, kylskåpspoesi på finska och ett presentkort på gratis boende i Schweiz när jag ska dit) så att vi skulle kunna hålla kontakten bättre än bara genom msn-chattande. Min eviga webkamerafientlighet fick läggas på hyllan och jag åkte, dagen efter att han hade åkt, snällt iväg till metroändstationen för att köpa en i ett något halvsunkigt varuhus (var ett tag rädd att jag inte skulle hitta ut därifrån igen när jag hamnade nere i källaren och rulltrappan gick åt fel håll).

Nu är jag tacksam att jag köpte en kamera, det är så mycket roligare att prata när man ser varandra samtidigt och det ingår ju en del roliga tillbehör. Ett av tillbehören som inte officiellt ingår i själva mjuk- eller hårdvaran, men som ändå måste tas i beaktande är att man kan skicka sin kamera till t.ex. Chang och sen ägna en timme åt att ge henne skrattkramp i så många muskler som möjligt genom att sitta och göra fula miner. Datorn har aldrig varit så rolig. Passar ju bra nu också när jag åkt på årets dunderförkylning (4:e på 5 månader nu) och inte kan gå ut.

En annan funktion som jag hittade idag var bildförvrängningen och stillbildsfotograferingen. Den förstnämnda fick Mikael att trilla av stolen av skratt och ett tag trodde jag att han inte skulle komma upp igen. Blev dock lugnad av en näsduk som viftades fram och tillbaka framför skärmen.

image424

image425

image426
Medge jag ser lite ut som den arga sekreteraren i Monsters Inc!

image427

Nåväl! Jag ska försöka pallra mig iväg till affären nu och köpa lite mat. Thekla kom med frukt igår men om man bara äter spagetti och riven ost till så lär man inte bli frisk särskilt snabbt. Känner på mig att det kommer bli dyrt det här, jag tycker alltid lite synd om mig själv när jag är sjuk och nu sitter Mikael i andra änden och glufsar i sig schweitzisk choklad dagarna i ända. Blir nog en fazer sininen eller två.



Meeeeeeen kocko-jag! Så köpte jag vanlig mjölk av bara farten istället för laktosfri. Skitbra, mjölk var ju en av de saker jag verkligen behövde. Nåja, får väl göra ett test här nu o se om jag kan dricka vanlig mjölk på kvällen ifall att det bara är morgonmagen som kärvar.

Kommentarer
Postat av: KockoBär

Vem är det som är och ser kocko nu da:P *skrattar* Så himla bra^_^ Man vet aldirg vart du får allt ifr^ån:P

2008-01-18 @ 16:23:32
Postat av: Helene

Helvete vad snyggt!! ;-) Fortfarande inget internet *mutter mutter*

2008-01-20 @ 14:10:55
Postat av: jussi guppe från kurikka

Du ser alla vanliga varje dag saker(things?) i trevlig ljus:)

2008-02-09 @ 18:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0