Livstecken

Jodå, jag lever fortfarande, oroa er inte. Har haft fullt upp bara. Kom tillbaks till Finland för en vecka sen och hade Louise, Lina och Chang i släptåg. Vi åkte dit en dag innan nyårsafton för att kunna slöa en hel dag innan stora fyrverkeri- och matfrossardagen, utifall att någon skulle vilja ge utlopp för sina partydjursinstinkter på färjan, men det blev inget sånt. Det var en jäkla resa måste jag säga, storm och skit. Jag valde att tillbringa natten i en kombinerad sjö- och magsjuka och fick därigenom en helt ny bild av Viking Line, nämligen den insidan av toalettstolen. Underbart! Vilken glans, vilket kvalitetsporslin. Jag rekommenderar alla som har möjligheten att ta sig en extra titt nästa gång ni åker båt hit till Finland!

Jag låg och räknade timmarna tills vi skulle komma i höjd med Åbo eftersom det förhoppningsvis skulle vara lugnare i Finska viken och Chang sa att det var som att ligga i en tvättmaskin när det gungade och hade sig. Gjorde väl inte saken bättre att vi fick en hytt på däck 2 (granne med kölsvinet) och varje gång det kom en riktigt stor våg (d.v.s en gång i minuten) så låt det som någon stol hål i skrovet med en hammare i storleksordningen "buss". För en gångs skull var jag iaf inte rätt att båten skulle kantra eller att vi skulle sjunka. Mest för att de andra klarade det så bra själva.

Vi blev tack och lov hämtade av Mikael i hamnen för jag tror inte vi hade pallat en bussresa med en helsingforschaufför efter den natten. Vi lunchade på Stockmann (för det är ju otroligt bra att äta 2 kg mat när man har haft magsjuka natten innan) och blev åktsjuka i hissen upp. Blev trappor resten av dagen. "Resten av dagen" blev för övrigt inte så lång. Vi hade gått lite på stan innan lunchen och efter den handlade vi för nyårsafton och kommande vecka. Resten av kvällen ägnades åt massivt slöande.

image342
Sofistikerade damer köper sina hattar på Stockmann.



Kommer en mer detaljerad uppdatering samt bilder om de övriga dagarna och min helg i Loviisa som jag kom hem från idag. Nu blir det dock säng och sömn för jag ska till stan imorrn och träffa min professor och reda ut lite om kurser kommande termin. Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch, tror hellre jag simmar över i våtdräkt o raggsockor än o åker uschliga färjor til dig i vår i vårrusk. Hoppas det blir bra med alla kurser! *kramis*

2008-01-06 @ 22:35:46
Postat av: Micki

Tja, trist med magsjuka. Jag ar framme i Nya zeeland nu sen igar. Om du soker pa emmge pa resedagboken sa hittar du mig, sa kan du prenumerera pa mina inlagg. Har just suttit i 30 minuter och forsokt ladda upp bilder, det gar sadar...

2008-01-09 @ 06:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0