Ensam

Det är inte svårt att packa sin väska och bara dra iväg någonstans, man kommer ha så fullt upp med att sortera alla intryck, att lära sig hitta, lära sig kulturen och ev. lära sig språket att man inte har tid att längta hem. Nej, det jobbigaste är att vara den som blir kvar hemma. Där finns alla minnen, allt som påminner om den som åkt och ett stort tomrum av tid som måste fyllas med något annat.

Gick upp 04.45 imorse och vinkade hej då till Mikael på flygplatsen vid kl 6. Fick skjuts hem av hans syster och hennes man och däckade till kl 12. Fick en sms-uppdatering som sa att han och Marko, som han reser med, hade landat och att de letade tåg för att ta sig till Lausanne där de ska bo nu i drygt 4 månader.

Vem hade kunnat tro att åka till Finland som utbytesstudent skulle ta mig till Schweiz? Har inte bestämt när jag ska åka och hälsa på än, måste kolla kurser och sådant först och sen skulle jag ju ev. en sväng till Ryssland och en snabbis till Tallinn. Nåja, fullt upp kommer jag iaf ha under den här tiden. Vi har valt koncept till traktorkursen och ska försöka få patent på det, sen har jag dubbelt så många kurser att ta den här terminen som förra eftersom jag inte läste så mycket då, men först måste jag förstås hitta alla dessa kurser. En sväng till gymmet några gånger i veckan ska väl försöka slängas in i schemat och sen har jag lite släktingar jag tänkte avlägga visit hos. Allra sydligaste delen av Helsingfors är ännu outforskad vilket måste åtgärdas, gärna med kameran i högsta hugg.

Ju mer jag tänker på det, desto mer kommer jag på som jag ska göra. Kommer nog få prioritera bort lite. Blir till att börja med att städa bort julen (dvs plocka ner 3 julkort från väggen), söka kurser och söka sommarjobb samt, givetvis, skriva om de två veckor jag har försummat totalt här på bloggen. Men först, upp till Thekla och dricka te! Hörs

Kommentarer
Postat av: Helene

Låter som att du har fullt upp!! Vissa är ju lediga fram till vecka 7 (vilket betyder att jag ska göra klart c-uppsatsen och massor andra saker ;-)). Linköping är toppen! Ska bli kul när du kommer hem! (Eller hur du nu hade tänkt att göra ;-))Kram!

2008-01-14 @ 16:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0