Strumpor del 2

Wiehiii! En strumpa är klar nu =D

Den ser helt ufo ut tills man sätter på sig den, då ser den ut som en helt normal liten fotbeklädnad. Stjärnan blev rätt bra, lite knölig bara och så är det en miljon trådar på avigsidan som bara väntar på att man ska trassla in tårna i. Man får liksom smyga ner foten längs med sulsidan om man vill komma mer än halvvägs ner. Nåja, jag låter nog den här nöjda känslan få bo kvar lite längre och väntar med att börja med strumpa nr 2 eftersom det där med tvåfärgsstickning visade sig vara ett rätt ångestladdat fenomen. Ytterligare ångestframkallande är att jag måste renskriva 8½ sida lektionsanteckningar från semiotiken idag och helst ska jag även skriva sisådär en 10 jobbansökningar. Troligt att jag hinner med det.

Fick lunchsms från kexet idag som var uppe i Eiffeltornet och tittade på utsikten. Bara 12 dagar kvar tills vi ses, det borde man kunna överleva.

Har bokat in en fika, en sysslingsträff, eventuellt en laskiaisfest (tänk er LiU:s pulkatävling, fast med semlor) och en föräldraträff (fast det datumet är fortfarande av karaktären okänt) så att jag kan ta med mörkt bröd till Mikael när vi ses (ja, ni vet finnarna blir helt galna så fort det är mindre än 99% fullkornsråg i mackorna och Schweiz ligger ju granne med både baguetternas förlovade land och här-äter-alla-så-mycket-vitt-bröd-att-laxermedel-säljer-bättre-än-värktabletter-Italien).

Nu är det nog dags att jag börjar skriva rent semiotiken så jag kan gå och dricka te med Ambra (den italienska grannen) sen. Lite stretching av nackmusklerna först kanske, jag har ju mer eller mindre suttit framför datorn konstant sen jag kom tillbaks efter jul. Ska köpa gymbiljett imorrn om inte det tar för lång tid i tygaffären. Ska handla till traktorkursen. Visst låter det knäppt?

Kommentarer
Postat av: kockoBär

Om du undrar så har bär varit här;p

2008-02-04 @ 19:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0