Prego

Om "om" fanns hade jag idag varit lite trött och mosig i hjärnan efter att ha kommit hem halv ett i natt. Jag hade varit förvånad över att det faktiskt går att göra underbart god flygplansmat och inte något blaskigt utan smak som simmar runt i 2 dl vatten i sin lilla folieform. Jag hade fortfarande haft svårt att smälta den stora staden Milano med alla konstraster och den totala oförmågan till enhetlighet i vardagsdesignen (varför har man två olika typer av trafikljus för fotgängare? Tog den svarta färgen till gubbarna slut?), varit väldigt tacksam över lugnet här i Helsingfors, och, främst, varit glad att jag här inte behöver lägga 90% av min uppmärksamhet på att hålla hårt i alla fickdragkedjor så att inte herr Ficktjuv skulle norpa kameran eller plånboken. Dessutom hade jag hade fortfarande försökt klura ut hur många betydelser av ordet "prego" det finns i italienskan.

Ibland är det tur att "om" finns.



(Bilder kommer så fort jag laddat ner dem från kexet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0