Muskelmisshandel

Jag sitter här och surar för jag fick ett sms förut som sa att kvällens massagetid som jag sett fram emot så mycket var inställd. Massören hade blivit sjuk.

Det är inte bara jag som surar, mina muskler gör också det. Axlarna och nacken protesterar efter för mycket datoranvändande och stress p.g.a jobbansökningarna och annat som måste skrivas (givetvis på datorn). Har börjat må illa av att titta på skärmen så jag funderar starkt på att införa en eller två datorfria dagar i veckan. Frågan är bara när och vad jag ska göra istället. Känns inte som att sticka är en så bra ersättning. Plugga kanske? Tyvärr ingår 50% läsning och 50% datorskrivande här. Träna då? Var ju faktiskt på gymmet igår för att ta en paus från datorn. Passade på att basta lite i en förvånansvårt fräsch bastu (har annars lite dålig erfarenhet av offentliga, svenska sådana). Efter 6 månaders (på dagen imorgon!) hjärntvätt har jag börjat tycka om dessa upphettade små trärum. Det är som med den finska designen, den tar lite tid att smälta.

Tja, men om jag nu inte vill sitta framför datorn så kan det ju inte vara så svårt att hitta på något annat, jag bor ju i huvudstaden så någon typ av aktivitet lär det ju finnas här. Kanske skulle starta ett se-alla-muséer-projekt eller bara åka någonstans och fota. Fast då måste jag ju gå igenom bilderna på datorn. DAAAH! Går det ens att bli fri från den? Vad gjorde folk förr i tiden? Tittade på tv? - Samma effekt. Lyssnade på radio? - Har bara tillgång till den genom datorn. Lagade och sydde kläder? - Jag har redan problem med ökande närsynthet p.g.a. för mycket datoranvändande. Slet på åkern för att få mat? - Jag får köpa några frön och börja odla tagetes. Fast de luktar ju så äckligt.

Varför sitter jag ens här inne och skriver? Jag borde gå ut. Kanske ta spårvagn 3 ett varv runt stan och se hur det ser ut här. Ok, det får bli mitt nästa projekt, att åka en runda med varje spårvagnslinje. Finns bara 10 så det borde jag klara på inom en månad. Förhoppningsvis börjar de köra med barspråvagnen snart också, då ska jag åka med. Men tills dess kanske jag skulle ta och skriva klart den här obligatoriska dagboken till semiotikkursen. Givetvis på datorn.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Allt är ju fan på datorn man gör nu för tiden... men kul du filosifierar lr hur de nu kan tänkas stavas... =) ahhaa
nu är ja trött här... kram godnatt :)

2008-02-27 @ 23:59:50
URL: http://maddeande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0