En lycka kommer sällan ensam

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

JA JA JA JA!

Jajajajajajajajaja! Jaaaaaaaaa!

JA!

JA!

JA JA JA!


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Jag ska bli övermarskalk! Fattar ni hur kul det ska bli eller?!

Min första tanke var "det här låter så läskigt att jag bara inte kan missa det". Det läskigaste är att jag måste hålla tal, men det ska jag nog klara av.

Har haft två underbart roliga kvällar den här veckan; igår var jag hos grannen och åt middag med galna italienare samt en britt och idag var jag först och fikade med Anne som var i min nollegrupp. En varm choklad, en semla och ett antal timmar senare åkte jag till en mysbar i Kallio och spelade spel med några ur min buddygroup. Fick storstryk i ett fia-med-knuff-likande spel (men ett varv var inte lika långt och tärningen låg inuti en plasbubbla som man tryckte ner så bottnen bluppade tillbaka och tärningen hoppade runt). Tyckte därför att det inte var mer än rättvist att jag utklassade dem totalt på engelsk-finsk-kombinerad alfapet efter det.

Kommentarer
Postat av: Helene

Jo, för oss männsikor som inte är beresta i den stora vid världen kanske du kan förklara exakt vad det innebär att bli övermarskalk? Iofs så har jag en känska av att det kan bero på att jag pluggade i en skåns håla....eller?

2008-02-07 @ 12:15:43
Postat av: Johanna

Hoppsan, jag var visst så upphetsad över nyheterna att jag totalt glömde att skriva att det var för doktorspromoveringen (gigantisk fest för de som doktorerat). Finns två studenter som är övermarskalker och som ser till att få tag i andra studentmarskalker och planerar vad de ska göra (gå i processionen, läsa upp namn, småprata med landshövdingen osv). Jag ska vara "prao" nu till våren och sen i höst får jag vara med och styra själv. Det här är verkligen jättespännande!

Alla ni LiU-studenter som känner er sugna på att vara marskalker kan ju höra av er så kan jag ge en mejladress ;) Det är skitkul och det brukar behövas folk eftersom folk tar examen och försvinner iväg.

2008-02-08 @ 10:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0