Turistande

Vi har varit ganska duktiga turister både igår och idag. Igår gick vi till akvariet och tittade på pirajor som matades med mört (fast utan den förväntade aggressiviteten), sjöhästar, abborrar och hajägg. Hajäggen var rätt läskiga, först trodde jag det var köttätande växter som hamnat lite fel men sen hittade vi en förklarande skylt. Coolt när man kunde se hur det lilla ynglet rörde sig där inne i påsen.

På kvällen gjorde vi ett snabbesök i en pysselaffär eftersom jag av någon rubbad anledning har blivit väldigt sugen på jul de sista dagarna och knappt kan vänta tills jag får göra julkort. Kanske ska börja direkt när jag kommer hem eftersom man ändå inte har tid med sånt när julen väl närmar sig. Gick runt lite i affärer i allmänhet också och jag köpte faktiskt ett part byxor vilket var en helt otrolig händelse eftersom det annars brukar krävas vapenhot för att något sådant ska ske. Eller så ärver jag bara ett par av Maria. (Du råkar inte ha ett par över nu? Mina jeans börjar bli väldigt slitna.)

Idag åkte vi istället till Heureka i Vantaa. Lite liknande Fenomenmagasinet i Gamla Linköping, fast med planetarium. Varken Mikael eller jag var särskilt imponerade av deras prylar och filmen vi såg var lite väl inriktad på specialeffekter men inte särskilt informativ. Tycker att Fenomenmagasinet är roligare och passar även om man inte är 10 år gammal, så det kanske blir ett besök där när Mikael är på besök i stan och hjälper mig med flytten.

Är 1½ vecka kvar tills jag flyttar hem och jag måste säga att det är på tiden. Har fått en väldig hemlängtan och kan knappt bärga mig tills jag får träffa allt folk igen och leva mitt vanliga studentliv. Är nog inte riktigt färdig för att börja jobba heltid så några nattliga hemtentor och uppsatser kommer nog friska upp lite. Dessutom kommer jag nu har en större krets människor att fördela bakverk på vilket innebär att jag kan baka massor varje vecka. Bakabstinensen kommer ju lägligt med födelsedagen i slutet av månaden. Funderar på att ordna barnkalas i år igen fast i Ryd. Nån som är sugen att komma?

Kommentarer
Postat av: Micki

Jag jag jag!

2008-08-03 @ 21:24:16
Postat av: Helene

Gärna! :-D

2008-08-06 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0