Direkt fran Lausanne

Det ar 12 grader varm, solen har skint hela dagen och jag har just drabbats av min femte eller sjatte influensa sen jag flyttade fran Sverige. Det kliar overallt dessutom sa vi fick stanna till pa apoteket och kopa inte bara panodil (som verkar heta panadol utomlands) utan aven en ask allergimedicin.

Jag sitter vid en portugisisk dator som fragar konstiga saker om att spara losenord till hoger och vanster. Tack o lov ar Windows standardiserat och "ja" och "nej" tillrackligt lika svenskan for att jag ska forsta. Om det inte vore for att bloggen far ryck vid sa lite som euro-symbolen, skulle jag testa alla underliga bokstaver de har lagt till pa tangentbordet.

Nu ska vi fara till Montreux dar vi stannar pa hotell over natten eftersom vi blev utslangda fran Mikaels rum igar morse. Det sitter redan ett nytt namn pa dorren. Vi har fatt bo i Tomas (en galen portugis med nagot udda humor)rum den har natten och nar vi kommer tillbaks igen blir det till att stanna hos en annan portugis som heter nagot som mest later som ett hundnamn.

Jag har annars fatt ett valdigt bra intryck av Schweiz. Det ar vacker natur och folk ar inte totalt oformogna att prata engelska som i snobb-Frankrike, aven om det annars bara pratas franska i den har delen av landet. Folk ar sa rika har att man aldrig ser nagra uteliggare eller alkisar, sa vill man aka pa semester utan att fa daligt samvete sa ar Schweiz ett bra alternativ. Det faktum att allt ar sjuktligt dyrt ar det enda som forstor nojet. En BigMac pa McDonald´s kostar 11,30 schweizerfranc, vilket far en att tycka att restaurangmat hemma ar billig. Jag ska da iaf aldrig mer klaga pa tyskarna som gnaller over priserna i Helsingfors. Nu vet jag hur de kanner sig.

Kommentarer
Postat av: Madelene

hehe låter som ni har de rätt trevligt ändå me tanke på influensa, allergi osv... hoppas allt flyter på där borta då... :) *kramas*

2008-04-02 @ 11:52:12
URL: http://maddeande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0