TV-bevakning

Det pågår nåt jätteskumt utanför mitt fönster. Dom lyser med starka strålkastare (och just nu har jag lite svårt att läsa vad jag skriver för jag råkade titta rakt in i en som lös in genom mitt fönster) och springer runt med vita skärmar á la såna man har när man fotar för att reflektera ljuset. Det faktum att det stod 3 lastbilar från YLE (motsvarande SVT) på gatan utanför kan ha nåt med saken att göra.

Undrar vem det är som har busat...

Återkommer när jag vet mer.


22:14

Ok, det här är jätteknäppt men dom spolade just bergshällen med vatten trots att det är ungefär 90% luftfuktighet ute. Dessutom verkar dom mer intresserade av huset mitt emot mitt o inte berget... kanske är för att det ska reflektera mer ljus.

Det här är bättre än bio, jag står i fönstret och tittar och slukar fazerchoklad i brist på "biogodis". Kallt som fasen så jag får ha morgonrocken på också. Måste fortsätta spionera nu!


22:20

Nu kom det förbi 3 spanska (tror jag) utbytesstudenter och sa att dom där nere höll på att spela in en film. Verkar ju inte hända jättemycket så något spännande nyhetsreportage verkar det inte bli. Hade varit rätt coolt med ett gisslandrama dock. Tror iofs inte jag hade varit så förtjust i att bo kvar efter något sådant.


22:24

Äsch det händer ju inget. Jag ger upp, det var ändå för kallt att stå i fönstret och titta.

(Lägg märke till den otroliga tidsåtgången sen jag skrev första gången [plussa på en timme för finsk tid]. Jag är helt enkelt inte utrustad med tålamod.)


22:50

Wohoo! Jag vet hur man gör fuskregn. Jädrar vilket ösregn dom fick till! Måste nog titta lite till ändå...



22:55

Nu blev det för kallt igen och dom slutade regna. Fick se en skymt av skådespelarna men det hördes inget för allt vatten och jag hade ändå inte fattat nåt eftersom dom pratade finska (antar jag iaf).

Undrade varför alla i tv-teamet sprang runt i regnrockar, men nu förstår jag. De hade typ en antenn som det sprutade vatten ur. Såg ut ungefär som en palm. Sen hade de den där grejen de spolade berget med förut och fortsatte spola det nu med, trots att det inte syns i bild. Förmodligen för att det ska se mer trovärdigt ut när vattnet rinner på marken. Underliga grejer dom hittar på. Vore coolt att få vara med om en filminspelning nån gång, men gärna när det är lite varmare och inte så rått ute.



Hade tänkt dra en analys om det finska språket här och sen berätta lite om designkursen, men det vore att förstöra en bra historia. Har nog ändå inget att skriva om imorrn så jag kan lika gärna ta det då.

Kommentarer
Postat av: Helene

Vilak äventyr det finns i finland!! ;-) nu ska jag sydöä itsensä kipeäksi suklaata!!

2007-09-19 @ 22:02:00
Postat av: Micki

Roligt med filminspelning. Du kanske kunde frågat om de ville ha någon som kunde göra en bertdans? :D

2007-09-22 @ 11:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0