Sjukilur i en bur

Har fått någon underlig förkylning med huvudvärk och bomullshjärna men utan nysningar. Sov till halv två idag för att kompensera för sen kväll och för konstant för lite sömn i två veckor. Behöver i princip bara klara mig till imorgon lunch eftersom jag kan åka hem sen och däcka hela helgen med runt 5 kg choklad som tröst. Imorrnbitti ska jag och Christin till Fazers chokladfabrik och frossa =) Vera och Thekla kunde inte komma med eftersom de trodde att de skulle ha föreläsning då (vilket de inte skulle visade det sig sen när anmälningslistan var full). Trist.

Igår var vi på Royal Onnela igen, denna gång iförda hemmagjorda fevingar tillverkade av strumpbyxor, ståltråd samt glitterlim från (surprise!) Tiimari. Blev inte galet illamående av de hysteriska tapeterna den här gången iaf. Kanske mer berodde på att jag åt 4 karelska piroger och andra finska specialiteter förra gången...lalala.

Någon har sagt/jag har läst att Onnela är Nordens största nattklubb med hela 16 rum. Om man räknar hallarna har vi fortfarande bara lyckats lokalisera 8. Får bli årets projekt. Var iaf riktigt trevlig igår. Som vanligt var jag fullast av alla (trots att jag pga magbråk inte drack någon alkohol alls) och när de spelade "Vill ha dig" på svenska fick jag ryck i den renbeklädda soffan och började sjunga med och dansa. Till min stora 40-årsfestsfasa dokumenterades detta av Theklas kamera.

image85
Det här är från förra gången vi var där. Ni förstår vad jag menar med tapeterna va? Något smarto hade satt upp "du får inte röka här"-symboler där och där på väggen, men man fick anstränga sig hårt för att se dem. Ingen singleton pop out där inte ;) 5 poäng till den som faktiskt kan lokalisera en på den här bilden.



Hade första föreläsningen i min Product Development Project-kurs (hädanefter "desginkursen") igår. Till min stora fasa ligger den i Espo, vilket innebär att jag förutom de 40 euro jag redan hostar upp varje månad för mitt busskort måste betala ytterligare 3,20 varje gång jag åker över gränsen. Om man inte som jag igår råkar trycka på kortläsarknappen två gånger kostar det alltså 6,40 för mig att ta mig till och från föreläsningarna.

Om jag tänker att mitt tryckarmisstag gjorde att resan kostade 9,60 känns det inte så hemskt, men räknar jag om det till svenska kronor och inser att det är nästan en hundring blir jag skitirriterad och arg igen på att de inte använde sig av kogvetare när de designade allt som har med bussarna att göra. Jag kunde dock inte bli så arg igår eftersom busschauffören skrattade så hjärtligt åt mig när jag tryckte fel, utan tyckte mest att det var komiskt. Ännu mer komiskt var det att jag försökte bryta mig in genom en dörr på busstationen som fullkomligt skrek "låst!" om sig. Ibland funkar kogpsyken bara inte i praktiken eller så har min hjärna inte laddat ner senaste versionen.

Men på tal om det! Jag blir skitirriterad. Ok, det är olagligt att ladda musik och film och grejer, men i huset jag bor har internetleverantören t.o.m. övervakning och man måste registrera sig för att få använda nätet. Christin mejlade och frågade varför man måste registrera sig och fick till svar "Operator must know users of the network. That is the only way how we can solve distribution of illegal material in the network." *mutter mutter*

Btw, det här är mitt hus. Skabbigt, eller hur? ;)
image84

Tänkte trösta mig med att gå till affären och köpa lite karelska piroger och fil på burk. Har lyckats (utan anstränging iofs) lära tyskarna att äta pirogerna med den enda som vågat äta filen var Thekla och hon tyckte det var jätteäckligt. Kanske är efter den rekommendationen som de tror att jag ljuger om allting (jag som är sämst på det). Tog en vecka att övertala dem om att det visst finns flygande ekorrar i Finland. Bevisades till slut med hjälp av Google. Pinsamt eller hur?

Ska till Christin sen och dricka te med de andra. Passa på att byta lite bilder med varandra också.

Kommentarer
Postat av: Karl

Trodde aldrig att jag skulle säga det här, men de där psyskedeliska tapeterna slår t.o.m Sekelpuben när det gäller att skapa svartklubbskänsla (dock minus för nödutgångsskylten, men man kan ju i och för sig inte kräva för mycket)...

2007-09-14 @ 02:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0