KoneAgria och bondintervju

Gud vilken dag! Mår päck och gör nog bäst i att gå och lägga mig illa kvick men en liten sammanfattning kan jag nog snyta ur mig.

Tog bussen hemifrån kl 7, blev hämtad kl 7.30 (lite försenat eftersom jag ställde mig vid en av tre möjliga busshållplatser, vilken visade sig vara fel), åkte bil drygt 3 timmar till Jyväskylä, frös ihjäl om fötterna i väntan på biljetterna till mässan (vinterskor någon?), snabb toapaus på 5 min innan vi drog iväg direkt igen medan resten av gruppen stannade kvar och spionerade på konkurrenter och användare. Bil ytterligare 1½ timme, intervjuade en bonde på finska ( = jag förstod inte ett skit), tittade på hans 9 traktorer (fatta att en kostar ungefär 100 000 euro och han hade 9 st), kort fika (goda bullar men fika ersätter tyvärr inte mat vidare bra), trodde vi skulle tillbaks igen men åkte istället och tittade på ytterligare två traktorer, åkte äntligen tillbaka igen (dock i 1½ h), hann gå på mässan i en kvart eftersom den stängde sen, åkte hem i tre timmar med ett matstopp efter kanske 45 min. Fatta att vara vaken sen 6 på morgonen och äta lunch först 12 timmar senare. Galet! Nästa gång tar jag med mig en fruktburk.

Sjukaste under hela dagen var förmodligen när vi kikade på den 10:e traktorn. Var två hundar där som förvisso var stora men knappt sa ett ljud och såg väldigt snälla ut. Bonden nämnde i förbigående att de hade haft ihjäl en annan lika stor hund för ett tag sen. Den hade stått bunden och kunde inte komma loss. Gissa vem som fick bråttom in i bilen. Vissa saker vill man bara inte få översatta för sig.

Kommentarer
Postat av: Helene

Tyckte bara att jag klagade lite väl mycket ;-)

2007-10-31 @ 07:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0