Sverigepanik

Hjälp!

Till på fredag ska jag ha bakat 3 prinsesstårtor och kommit på massa spännande saker att berätta om Sverige för 30 andra utbytesstudenter. Prinsessbottnarna ligger redan i frysen i väntan på fullbordan, men vad i hela friden ska jag säga om Sverige? "Det är precis som Finland men man ser inte lika många alkisar vid stationen där hemma"...? Kanske inte så bra. "Vi finner stort nöje i att äta fermenterad fisk med torrt bröd till midsommar"... Det är inte sant, jag höll på att kräkas första (och därför hittills enda) gången jag varit på surströmingsskiva.

Förslag?

Och var i hela friden hittar man en svensk flagga i Finlands huvudstad?

Kommentarer
Postat av: Helene

Känns som att sådant borde existera på svenska ambassaden......kanske både flagga och lite information ;-). Men vad vet jag, jag har aldrig provat att leta efter sådant.....

2007-11-08 @ 10:31:46
Postat av: Micki

Midsommarstång, små grodorna, ett typiskt svenskt jul/påskbord, kravaller, det svenska studentlivet (kanske samma sak som kravaller), nollep, uhm.. typ?

2007-11-08 @ 17:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0