Sticka vantar

Var på vantstickarkurs i fredags precis innan middagen, men tyvärr var jag tvungen att avvika innan vi började med själva vanten (de andra var riktiga nybörjare och var tvungna att lära sig sticka helt från början först, därav fördröjningen) så jag har ingen aning om hur man gör. Men internet uppfanns inte helt utan anledning! Tyvärr verkar internet ha tagit semester idag för jag hitter inte en enda vettig beskrivning någonstans... Nåja skam den som ger sig! Jag har 5 stickor, två garnnystan och massor med tid (eller eg inte eftersom jag egentligen borde plugga till den där tentan). Sätt igång!



Eh... just det, dela upp maskorna på 4 stickor. 34 är mig veterligen inte jämnt delbart med 4... 9+8+9+8 låter som en bra kombination. Jag kör på den.



Ja just det... ett varv skulle det bli också. Jag har iaf aldrig sett vantar som var öppna längs ena långsidan förut. Ehh... det här var knepigare än jag trodde. Kanske delade upp maskorna fel. Eller vänta, jag tror jag har det! Återkommer...



Wohoo! Jag fick ihop det till ett varv. Kanske var lite väl att ta i att börja med resåstickningen redan nu iofs. Nåja, jag kör på några varv och ser hur det går. Ser det inte rätt ut efter 4 varv så borde det ju vara något fel. Jag blir inte förvånad om så är fallet.

Jag skulle förmodligen kunna ta hem ett pris i klumpighet nu. 5 stickor är nästan lite väl mycket för mig att hantera på en och samma gång. Är förvånad att de inte trillar ur heller, jag menar, det är ju inte direkt någon knopp i änden på stickorna.



Eh... just det ja, det skulle börja synas ett mönster här nu. Spännande att det mer liknar en hyllning till kaoset. Eller det var faktiskt inte riktigt sant, jag har lyckats får rätt på två av fyra stickor. Men men, ingen vill ha en halvspänstig vante så jag får repa upp och börja om. Men jag tror jag gör det imorrn istället för det är så drygt att lägga upp maskorna. Måste sova så jag kan plugga imorrn. Har ju i princip 300 glosor att lära mig samt 2 grammtikkapitel att ta mig igenom eftersom jag inte gjorde allt förra veckan. Urk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0