Restaurangbesök

Var på nepalesisk restaurang ikväll med tyskarna och Mikito (den finsk-japanska kogvetaren). Vi hade pratat länge om att träffas och laga mat ihop, gärna med lite fler folk, men det blev aldrig av så vi drog ner på ambitionerna och gick ut och åt istället. Ett ställe nära Kamppigallerian som hetter Satkar. Var riktigt gott och jag hade svårt att låta bli att kasta i mig maten. Fick se sjukaste efterrätten där; Mikito beställde in något som såg ut som gummimjuka avokadobollar. De var blålila som plommon, hade samma ytstruktur som avokado och konsistensen mycket mjukt gummi. Inuti var dom gula och de simmade i någon sliskig äckelsöt sås. Huj!



Har åstadkommit 8 cm vante nu och kan inte göra mer eftersom jag inte vet hur man ska fortsätta. Är nog lika bra att jag inte försöker själv för jag fick repa upp skiten 5 ggr innan det blev rätt. Är nog också lika bra att jag inte får reda på hur man fortsätter förrän på fredag för annars blir det inget alls pluggat till den där tentan. Saknas not lite pluggpanik för att jag ska ta tag i det ordentligt. Nåja, jag var iaf inte helt lat idag. Lite pluggat blev det.

Var "tvungen" att smaka tårtan nu när den låg där i kylen. Var helt ok, mest för att det inte var så mycket grädde som det brukar. Tar dock med den till Espoo imorrn och mutar ingenjörerna med den. De kanske lyckas åstadkomma några vettiga prototyper då och inte dessa extrema "vi ska ha blinkande lampor, hydralisk vad-som-helst, fjärrkontrollsstyrning och gud vet vad"-lösningar "bara för att det går". Teknologer! *himlar med ögonen*

Kommentarer
Postat av: micki

passionsfrukt?

2007-11-11 @ 23:16:43
Postat av: Johanna

Haha, jo det var rätt storlek på dom, men jag lovar att det inte var passionsfrukt. Stod något om "ost" i beskrivningen. Jakost kanske ;)

2007-11-12 @ 09:39:48
Postat av: Helene

Låter MYCKET konstigt...

2007-11-12 @ 14:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0