Jockebesök dag 4

Samma morgontema som tidigare dagar. Min första tanke när mobilen pep var "Det här är fel, jag behöver inte gå upp tidigt idag". Tyvärr var det det som var fel, jag skulle på möte i Espoo och som den fulländade värdinnan jag är lämnade jag kvar Jocke i lägenheten och drog iväg själv. Vi brainstormade lite på mötet och sen kom sponsorn och köpte pizza till oss. Gentilt.

Utsvulten och försenad sådär en en och en halv timme som jag var tryckte jag i mig pizzan rätt fort och fick därför ett magontsåterfall lagom till att jag kom till stan och mötte upp Jocke på stationen. För en gång skull hittade jag dock toaletterna på Stockmanns direkt (under över alla under), förra gången fick jag gå runt och leta i 10 minuter. Vi hade redan varit där dagen innan men Jocke fick snällt ta sig en sväng till där. Han upptäckte precis som jag också gjorde rätt kvickt att det inte riktigt var våran prisklass på prylarna där.

Vi gick Norra esplanaden ner till hamnen och tog oss en titt i saluhallen. Var mysigt pyntat med julgirlanger där.
image298

Tog Södra esplanaden tillbaka och jag tvingade in Jocke i alla snordyra finska desginaffärer. Först Finnlayson och sen Artek, där vi faktiskt hittade en hel del skojiga grejer. Bl.a ett stol som såg ut som en grå pussmun och som var förvånansvärt skön att sitta i. Jag tyckte att priset var rätt överkomligt tills jag insåg att det var 2800 euro och inte kronor. Priset blev helt plötsligt inte så överkomligt längre och ledde oss in på ämnet "vi stackars slavar under CSN som måste vända på vartenda öre". Även om jag tycker det funkar rätt bra pengamässigt att vara student så skulle det vara skönt att kunna göra saker som man inte annars gör eftersom man helt enkelt måste ha råd med mat. Risken är väl dock att jag skulle börja "unna mig" alldeles för mycket skräpsaker. Jag är väldigt förtjust i att unna mig saker.

Resten av kvällen innan Jockes buss gick (sådär en 4 timmar tror jag minsann att det var) tillbringade vi på...
image299
...Café Java. Med det namnet var vi ju bara tvungna. Var hur mysigt som helst och man kunde sitta där uppe och titta ut på gatorna där folk sprang omkring i regnet. Hade varit perfekt med en kopp varm choklad eller te till men jag fick till ett så sjukligt stort sug efter mineralvatten så det var vad jag konsumerade den kvällen.

image300
Tror att Jocke och jag tog igen alla missade fikatimmar för den här hösten med råge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0