Irritation

Jag är så sjukt irriterad. Först efter igår när jag satt och väntade i 2½ timme i onödan, sen över att jag sumpade en sjukt bra chans. Gick ut starkt idag också med att inse att jag har väldigt lite tid på mig att skriva två learning diraries och plugga till min tenta samt att inte lyckas få till sökorden på reseplaneraren så jag visste vilken buss jag skulle plocka upp Jocke med på tisdag. Fatta att jag sökte på "Vanda flytplats" på 3 språk och minst tre gånger på varje och ÄNDÅ INTE fick rätt sökträff. Hur svårt kan det vara?! Och hur skulle jag kunna veta att man var tvungen att skriva "Helsingfors-Vanda flygplats" för att överhuvudtaget komma i närheten och inte till "Helsingfors aftongymnasium"?

*hata*

Ringde iaf till systern idag för att säga grattis till Lusen. Fick prata lite med Polern också och jag garvade så jag nästan gick åt när jag pratade med dem. Fick så knasiga (men väldigt uppriktiga) svar som "Men jag sa inget." när förvirring uppstod och jag försökte få igång samtalet. Pratade såklart med systern också; trevligt, det har jag inte gjort på ett tag. På det hela taget måste jag säga att det ska bli kul att komma hem till jul. Hoppas bara inte jag får en massa hemlängtan, jag vill ju njuta av tiden jag har här.

Har nog lugnat ner mig tillräckligt för att kunna fortsätta prata med Jocke nu. Måste iaf skriva klart en av dagböckerna innan tyskarna kommer och äter upp det sista av prinsesstårtan. Hoppas den fortfarande är ätbar bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0