Partaj och kappköp

Ojoj vad det regnar ute. Tydligen är det här typiskt helsingforsvinterväder.

Hade en hel del tid att fördriva igår mellan ett möte i Espoo (ja, ett skolmöte faktiskt) och min stickningskurs (1 ½ vante klar!) så jag bestämde mig för att ta tag i det här vinterskoköpandet på allvar. Mina skor läcker som såll och det är inte så skoj att skvumpa runt i våta sockor hela tiden. Jag var sämst på att köpa skor men lyckades lite bättre på kappfronten. Efter att ha finkammat nästan hela Kamppigallerian hittade jag till slut en riktigt snygg, lång, svart kappa. Tyvärr visade det sig att jag var ännu sämre på kappor för på bussen hem började jag känna lite nogrannare på tyget och min hjärna började lägga ihop två och två. Bomull + vatten = absobtion. Testade lite genom att skvätta vatten på den i badrumet hemma och min hypotes stämde alldeles utmärkt. Var bara att åka till stan idag och lämna tillbaka den. VARFÖR har någon gjort en kappa av bomull och inte ylle?!



Ikväll ska jag på födelsedagsfest. Någon av Mikaels 100 (känns det som) kompisar fyller år och jag ska visst visas upp lite ;) Han syster ska med också så jag är sjukt nervös. De kommer hit och hämtar upp mig om knappt en timme så jag ska försöka att inte bita ner alla naglarna tills dess. Nåja, det går nog bra. Måste bara packa ner lite prylar och diska mitt monstruöst stora diskberg.

Öppnade förresten paketet från kusinen häromdagen för jag kunde inte hålla mig. Var ljuslyktor från IIttala ("kivi" för den som vet). Jättefina och gröna så de kommer passa jättebra i lägenheten i Ryd när jag kommer tillbaks.

Nää, jag ska ta tag i disken och det där nu så de slipper vänta på mig sen när de kommer. Återkommer med rapporteringar om självständighetsdagsfirande och sysslingbarnsbesök när jag är hemma igen. När nu det blir... tillbringar ju rätt stor del av min tid i Espoo numera, och då inte enbart för att vi har traktorprojektsredovisning på onsdag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0