Rekognoscering på stan

Yrade runt lite på stan idag för att jag skulle veta vart jag ska på uppropet imorrn. Tyckte jag var smart som stoppade kartan innanför jackan när jag inte använde den eftersom jag är lite paranoid och tror att varenda käft är ute efter att ficktjuva en så fort man skriker ut "turist!!" med en karta i högsta hugg. Tyvärr resulterade det hela bara i att jag istället tappade bort hela kartan. Liiite jobbigt eftersom jag upptäckte det först när jag bestämt mig för att ta en annan väg tillbaka och då inte tittade på kartan alls till en början (och inte till ett slut heller eftersom den inte längre var med mig). Som tur var hade jag norpat en tidning hos motsvarande Studentbostäder när jag skrev på kontraktet där, som på mittuppslaget hade samma karta som jag hade tappat bort =D

Drev runt lite planslöst (fast med sporadiska glimtar på kartan) på vad jag trodde var vägen till busshållplatsen och sprang på två helt underbara affärer. En med underliga inredningsprylar och en som var smockad med pysselgrejer. Tyvärr lämnade jag allt sånt hemma (rädisa i bilen osv...) så om jag skulle köpa något spejsat papper skulle jag behöva köpa ett helt "startkit" för att kunna använda det, vilket jag definitivt inte har råd med. Men om någon kommer och hälsar på får ni gärna ta med en pyssellåda eller två. De bor hemma hos far och mor och väger inte alls mycket *ljug ljug*


Har kommit på en till kulturskillnad: Om man inte viftar med sitt busskort/plånbok/dyl. åt bussen stannar den inte på hållplatsen. Tur för mig att det var fler som skulle gå på där jag stod för jag hade helt förträngt det.

Har även insett att postlådorna här är så uppseendeväckande orangea att man inte ser dem, iaf gjorde inte jag det trots att jag stod 1 meter i från en när jag försökte hitta en att stoppa lite kort i. Får ta det imorrn helt enkelt. På tal om imorrn så är det då Orientation Program börjar. Ska yra runt som nollorna gjorde förra veckan och förhoppningsvis lära mig något på kuppen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0