NolleP

Ojojoj det här är så sjukt roligt! Jag fattar inte varför jag inte gjort det förut. Motsvarande NolleP började idag och vi yrade runt till massa ställen för att fylla i papper om uppehållstillståd (för de som behövde det) och köpte busskort. Eftersom jag bor en minl från centrum känns det rätt givet att åka buss varje dag.

Har träffat nollegruppen också och den verkar bra. Vi "adopterade" en tjej från en annan grupp också för hon hänger mest med oss. En sak jag la märkte på orienteringsföreläsningen i morse var att andelen tyskar bland utbytesstudenterna verkar ligga nära nog 70%, man hörde inte applåderna för alla bordsknackningar ;) Bara i min nollegrupp är det 5 tyskar så om jag inte lär mig finska lär jag säkert snappa upp lite tyska. På tal om språk så har jag märkt att det i princip är omöjligt att prata svenska här, det är bara engelska som gäller om man inte pratar finska.

Nu ska jag dock ut och parta. Begreppet förfest som det finns i svenskan tycks vara norm här med. Inleder kvällen med en park och sen går vi till någon klubb som verkar tillhöra min fakultet (beteendevetenskapliga).

Btw så har jag träffat de båda andra tyskarna som ska läsa kogvet. Båda från Osnabrück. Lite roligt tycker jag eftersom jag tror att det är några hos er där hemma också.

Nåja, dags att kila. Har stämt möte med 2/5 av tysklandsklubben nere på parkeringen vid den hamburgska bussen (redan ett riktmärke här på gården). Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0