HLR Ryd

Året hjärt-lung-räddning av Ryd tycks ha gått vägen även denna gång. Från att ha varit en spökstad från början av juni med nästintill total avsaknad av aktivitet på EEG-kurvan, invaderades den idag av gigantiska hyrsläp, stirriga föräldrar och ungdomar med en gnista av osäkerhet i ena ögat och en av ohämmad spänning i det andra. Jag missade själv den spänningen när jag flyttade hit eftersom jag är från stan från början och dessutom redan hade flyttat hemifrån en gång tidigare, men idag fick jag en föraning om hur det kommer kännas när jag själv flyttar om två veckor.

image3

Förmodligen kommer stället dit jag flyttar enbart inhysa utbytesstudenter och jag kommer komma tillbaka om ett år och prata flytande portugisiska eftersom den enda "urfinnen" jag träffade på där borta var min egen mamma som var på besök.

Nåja, jag kommer iaf inte som utbytarna som kommer hit, bli förvånad över att folk inte tenderar att hälsa på främmande människor (läs: grannen som bor i lägenheten bredvid och som man ser varje morgon innan man åker till uni). Jag kommer heller inte bli förvånand över att grannen inte öppnar (trots att jag ser på ljusskiftningen i titthålet att han/hon står precis innanför dörren) när jag har problem att få igång mitt Internet eftersom jag vet att de tror att det är TV-tjänst som kommer och vill avkräva dem deras sista slantar. (OK, till mitt försvar vill jag bara säga att jag faktiskt knackade på sen när jag insåg att det var min granne och var otroligt hjälpsam med att leta upp telefonnummer han kunde ringa. Han borde ha sitt Internet igång senast på måndag.)

Kommentarer
Postat av: Fröken Kol

Coooooolt, upplevde samma sak här för en vecka sedan.

2007-08-11 @ 16:18:31
Postat av: F

Gud vad otrevligt att inte hälsa. Jag hälsar då alltid på mina grannar och blir sur på de som inte har hyfs nog att göra det.

2007-08-16 @ 02:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0