Regnsbågsägg

Här kommer senaste tillskottet i äggsamlingen. Tjusigt va?


Inte? Eller jo, kanske om man hade varit 4 år.

Förklaringen är att jag hade två ägg att göra igår (egentligen tre, men det finns gränser för hur mycket man hinner med på en dag) men var lite osäker på hur färgerna skulle bli om man vill ha blått som sista färg. Satt rätt länge och fnulade med Excel och försökte få till något slags färgblandningsmatris, men det ville sig inte (jag skyller på brist på teknisk utbildning). Slutade med att helt sonika klottrade ner ett hönsägg med lite olika färgkombinationer på. Bra att ha för framtiden.

Slutsats: Grön och pumpa (orange) göre sig icke besvär och rött och blått var heller ingen hit. I övrigt fungerade det mesta jag kunde komma på att slaska ihop. Hoppas nu bara att äggen jag gjorde faktiskt blev bra också.


Slutsatsen kommer förresten bara att gälla fram tills dess att jag fått hem nya färger (ska beställa idag). Därefter kommer jag behöva en avancerad kurs i matriskomponering om jag ska lyckas hålla koll på alla kombinationer. Hjälp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0