Den som söker, den finner

Här kommer de utlovade bilderna på "fynden" vi hittade när vi städade Mikaels föräldrars hus förra veckan.

Själv är jag väldigt nöjd över den artificiella ölmagen som den här polkarandiga kreationen skapar.

Gulligt va? (Kommentarer om byxorna undanbedes. De här till de här decenniet och är mina egna.)

En ganska lång stund trodde jag att den vita "tröjan" var ett örngott. De resåren hade sannerligen sett sina bästa dagar.

Keanu Reeves tittade förbi och lånade ut sin skinnrock åt mig.

2 av ca 15 skinnjackor som vi hittade i garderoben. Ölmagevarning även på dessa.

Några rediga pälsar fanns det också att välja på. För att inte tala om hattar och mössor.

Ja, ni ser själva. Det var svårt att välja.

När vi var klara med att stöka bland kläderna var det dags för kontoret. Vi hittade ett par uråldriga disketter. Pinsamt nog måste jag säga att jag aldrig hade sett ett par såna här mjuka på riktigt förut. När min familj blev med dator var det redan de hårda som gällde. Hittade förresten lite schyssta kopior av mina gamla disketter på datorn häromdagen. Kanske laddar upp något litet arbete från mellanstadiet eller en paintbild här på bloggen en dag.

Av alla märkliga saker man kan hitta så fann vi det här. Jag var tvungen att fråga vad i hela friden det var och fick veta att det var ett rengöringskit till datorn. Det följde med när man köpte den tydligen. "PS/1" stod det på framsidan. För folk som är något äldre än jag säger det säkert något om vad det var för en burk.

Det märkliga med dessa datorpryttlar och annan teknik som vi hittade är att de egentligen inte var så gamla, inte om man jämför med annat, men kändes ändå uråldriga. Jag svor till exempel högljutt när jag skulle mosa in några köpe-vhs:er i en redan överfull bokhylla och lovprisade dvd:ernas minimala format och blev nästan gråtfärdig när jag hittade ännu en burk överfull med disketter. De må vara mindre än cd-romerna, men inte fasen fick man plats med mycket på dem.

Det sista värt (?) att visa som jag hittade var den här videofilmen. Mikaels favoritfilm när han var barn tydligen. Ja, varför inte? Vem skulle kunna motstå den slagkraftiga beskrivningen "Non stop action-packed cartoon fun!!!" och en kanin på framsidan som just ska smälla av en fyrverkeripjäs i nyllet på Bimbo?


Sedan detta har vi avvkerat två dagar i stugan med bad i Finska viken och en sällsamt hetsig storm. Den höll sig dock några kilometer bort från oss så vi kunde i lugn och ro beskåda blixtarna som rev upp himlen både på längden och på tvären. Mest på tvären faktiskt, konstigt nog. I Björneborg låg folk på marken för att det blåste så mycket och hade man otur kunde man få sin bakruta kraschat av tennisstora hagel. Inget sådant hände oss och fastän jag hela tiden satt och hoppades på att det skulle komma fler blixtar och att mullret skulle komma lite snabbare än det faktiskt gjorde, så var jag nog ändå lättad över att slippa såga ner en stor tall och laga ett raserat tak dagen därpå.

Kommentarer
Postat av: Malin

Helt seriøst tror jag att jag sett vissa av kombinationerna på bloggerskor som Elin Kling och Sofi Fahrman. Så... helt ute ær ju inte finnarna, kanske bara lite før tidiga? ;-)

2010-08-10 @ 07:51:04
Postat av: Linda

Omg! :D :D

2010-08-19 @ 13:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0